To je otázka, která nedá spát řadě personalistů u nás i ve světě. V posledních letech se pracovní trh totiž potýká s enormním nedostatkem kvalifikovaných lidí. V Česku tak díky tomu máme nejnižší nezaměstnanost, která nemá v naší historii obdoby. Přitom stále roste trh, vznikají nová pracovní místa, ale ty zůstávají často neobsazená. Rekordní nezaměstnanost je ve větších městech, kdy nabídka volných pracovních pozic několikanásobně převyšuje poptávku.
Hlavní roli tak v tomto případě může hrát právě šikovný marketing, který dokáže nalákat nové uchazeče a zaujmout je zajímavými benefity firmy. Pomoci mohou i kvalitně vytvořené internetové stránky či reklamy s kvalitním designem na sociálních sítích. Pokud si nejste jistí grafickým obsahem, nechte si poradit od grafického studia Brno. Ty jsou totiž hned po náplni práce a finančnímu ohodnocení dalším lákadlem, které pomáhá případným žadatelům o pracovní pozici v rozhodování. Nabídka ze strany zaměstnavatelů s představami zaměstnanců se však mnohdy diametrálně odlišují.
Co mohou firmy svým zaměstnancům nabídnout?
Není už žádnou výjimkou benefity v podobě příspěvku na stravování, mobilního telefonu, flexibilní pracovní doby, vzdělávací kurzy, případně menší občerstvení na pracovišti. Velmi oblíbeným benefit je pružná pracovní doma či home office, zvláště v současné době je tento benefit velmi vítaný.
Co naopak ocení samotní zaměstnanci?
Pokud se zaměříme na skloubení osobního a profesního života, tak v tomto ohledu ještě spousta českých firem pokulhává. Přitom právě tento benefit by řada zaměstnanců jistě s radostí přivítala. Neméně vítaným benefitem je i pružná pracovní doba, či právě zmíněný HO, který spousta firem sice při přijímacím řízení deklaruje, ale v praxi už to bohužel funguje jinak. Firmy v zahraničí navíc začali cílit i na zaměstnance s dětmi a budují tak firemní školky.