Máte v úmyslu přestěhovat se z České republiky do zahraničí a půjde o delší vzdálenost, například z Prahy do Rigy nebo Helsinek, anebo stěhování do Lucemburska? Pak byste měli věnovat svůj čas i organizaci samotné akce.

Odložte mobil a pořiďte si papírový blok – v papírnictví bez problémů seženete za pár desítek korun papírový záznamník s tvrdými deskami formátu A5. Ten se vám může skvěle hodit pro vaše smělé plány. Obrovskou výhodou papírových záznamníků je to, že je to papír, a co na něj napíšete, se z něj nikam neztratí, na rozdíl od mobilního telefonu či notebooku, pokud nestihnete zálohovat data.

balení krabic

Do papírového záznamníku si napíšete všechny poznámky, co vás před stěhováním napadnou, a co je potřeba zařídit. Takže například bude-li třeba zajistit parkování pro stěhovací vůz v Praze, tento úkon na odboru dopravy je zpoplatněný a je nutné o parkování žádat minimálně měsíc předem (úředníci mají na vaši žádost 30 dnů). Do bloku si také můžete zapsat všechny další administrativní úkony a postupně si je odškrtávat – nájemní smlouvu, přepis energií, nové doklady, oznámení změny adresy, odhlášení od různých půjčoven či sportovních aktivit, vyřizování záležitostí ohledně školy či zaměstnání atd.

papírový záznamník a tužka

Značení krabic – budete-li balit věci do kartonových krabic, můžete každou krabici dle potřeby označit číslem a do papírového bloku pak ke každému číslu psát, co v krabici máte uložené. Tím získáte perfektní přehled a podle toho se pak také snáze zařídíte při vybalování věcí a zabydlování na novém místě.

Operativní poznámky – papírový blok je něco jako váš diář, jakmile vás napadne jakákoli prospěšná myšlenka, můžete si ji do bloku poznamenat, například „potřebuji vyzvednout kabát v čistírně“, „musím se rozloučit s kamarády ze školy“ anebo „objednat na den před stěhováním rozvoz pizzy“ – to abyste nemuseli ztrácet čas vařením jídel, když máte už skoro všechno sbalené.